Thephonecenter.se reparation ”online verkstad”:

Har du ett problem med din mobil LCD display? Eller har batteriet på din telefon slutat att fungera som det ska? I så fall har du kommit helt rätt till oss. Det har aldrig varit enklare för dig som kund att genomföra reparationer på din mobiltelefon eller surfplatta. Thephonecenter.se lagar din mobil & surfplatta för en bra pris. Vi finns här för dig.

En stark nätbutik

 Ibland kan det vara svårt att ta sig till en fysisk butik särskilt i dessa Corona tiden. Därför har vi en tjänst som passar för dig, där du kan skicka din trasiga telefon till oss för reparation. Besök rätt avdelning i vår sida thephonecenter.se, eller kontakta oss och beskriv problemet så att vi kan diagnostisera vad som inte fungerar med enheten. När vi har diagnostiserat enheten, skickar du din enhet till oss, vi lagar den i vår verkstad, och skickar sedan tillbaka den helt fritt. Din enhet kommer vara reparerat och du kan börja använda den direkt.

Kvalitet:

LCD: Vid reparationer av mobil erbjuder vi kunderna möjligheten att välja mellan originaltillverkade skärmar (OEM) eller högkvalitativa ersättningsdelar.

Batterier: Vi använder oss av mobil-batterier som är tillverkade och anpassade för rätt modeller och rätt kvalitet. Dessutom lämnar vi ut funktionsgaranti på våra batterier så att våra kunder inte ska oroa sig för dåliga batterier. Vid ett batteribyte passar vi även på och rensar laddningskontakten.

Övriga delar: Vi använder bara delar av högst kvalité.

Försäljning till minderåriga

Vi säljer/köper inte produkter/tjänster till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Viktiga korta information:

  • Vi erbjuder 90 dagars funktionsgaranti på delar vi byter ut.
  • Garanti kan ej lämnas på reparationer av vätskeskadade enheter.
  • För din säkerhet så utför vi enbart reparation enligt angiven informationen. Upptäcker vi det nödvändigt att utföra ytterligare service på din produkt så kontaktar vi dig innan ytterligare åtgärder vidtas.
  • Om du skickar in din vara till oss så skicka alltid med Rek brev via Posten. För förlorat eller skadat Rek inrikes lämnar Posten ersättning med högst 5000 SEK.
  • Vi ansvara inte för förlust av paket som har skickats på något annat vis.
  • Vi står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter.
  • Vänligen specificera utförligt vad ni vill få avhjälpt för en snabb reparation.
  • ​Vi rekommenderar alltid backup på din vara innan inlämning på service.
  • Thephonecenter.se ansvarar ej för program- och mjukvara-fel. Det är emellanåt lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation. På en iPhone görs detta via iTunes.
  • Av naturliga skäl ansvarar vi ej för förlust av lagrad kundunik information/data vid reparation och service.
  • Om vi mot förmodan inte lyckas laga din telefon trots vår strävan, betalar du som kund endast 299kr för nedlagt arbete och fraktkostnader.

Föremål och Giltighet:

1. Kunden skickar produkten inom 5 arbetsdagar efter den har skapat order/beställning hos oss.

2. Thephonecenter.se säkerställer att utrustningen finns med i förteckningen över utrustning som företaget kan reparera.

3. Thephonecenter.se kontrollerar och fastställer felet.

4. OM det visar sig att din mobil/surfplatta inte stämmer överens med din beskrivning/ den beställd tjänsten, kommer vi att skicka ett nytt kostnadsförslag där ni kommer antigen att godkänna eller inte. Vid inte godkännande kommer ni att bli debiterade på 299 kr för undersökning och Returfrakten.


Vid godkännande av det nya kostnadsförslaget betalar ni mellanskillnaden om det behövs och Thephonecenter.se reparerar sedan enheten.

Om kunden väljer att återvinna eller skrota enheten hos Thephonecenter.se, erläggs ingen serviceavgift.

.

5. Kan inte enheten lagas, skall thephonecenter.se informera kunden om detta.

Allmänna servicevillkor

§1 Thephonecenter.se erbjuder 3 månaders funktionsgaranti på utbytta delar samt arbete. Garantin gäller inte om felet uppstår genom handhavandefel från kundens sida, t.ex. tapp-, fukt-, klämskada eller böjd ram på enheten. (Thephonecenter.se deformerar böjda ramar vid reparation, kontrollera ramen innan betalning. Om ramens skick är dålig, då rekommenderas kunden att byta ram på enheten).

§2 Garantin gäller ej om enheten inte går att testa vid tidpunkten enheten lämnas in, till följd av urladdat batteri, touch-fel på enhetens skärm eller om enheten är ”död”.

§3 All data är i regel kvar på enheten efter en reparation men Thephonecenter.se tar inget ansvar för förlorade data.

§4 Thephonecenter.se ansvarar inte för program- och mjukvara-fel. Det är emellanåt lämpligt att fabriks återställa enheten efter en reparation.

§5 Vid en skärmskada/tappskada och i händelse av att en kund ber Thephonecenter.se reparera en Apple-enhet kan, enheten innan eller under reparationen generera en “Error 53” (touch-id problem), Kunden är medveten om och samtycker till att Thephonecenter.se inte tar ansvarar och ger ingen garanti i händelsen av förekomst av en ”Error 53”

§6 Thephonecenter.se har ej ansvar om en utbytt eller reparerad del i telefonen slutar fungera till följd av uppdatering av telefonens mjukvara.

§7 Garanti lämnas ej på reparationer av vätskeskadade enheter.

§8 Thephonecenter.se står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter

§9 Reparationen kan bryta tillverkargarantin på din enhet.

§10 För enheter som är vattentäta garanteras inte vattentätheten efter reparationen.

§11 Reservdelar som inte är original kan komma att användas vid reparationen.

§12 En serviceavgift på 299 kr tas ut då inte telefonen går att laga.

§13 En serviceavgift samt Returfrakten på 299 kr tas ut om felet inte omfattas av garantin, till exempel handhavandefel, programfel eller fuktskador.

Om du inte skickar in din vara inom 5 dager efter fraktsedel mottagande, debiteras ni på 199kr för administration och fraktkostnader. Det gäller samma avgift om ni inte hämtade ut eran vara och den kommer tillbaka till oss plus debiteras lageravgift SEK 299 per påbörjad vecka samt ränta enligt §8 räntelagen (Referensränta +8% enheter). Om inte kunden hämtar varan i tid har företaget enligt lag rätt att sälja eller bortförskaffa efter tre månader.

OBS:

Problem med hemknappen. Vi har upptäckt att iPhone 6/6S/7/8 samt alla Plus-modeller kan få problem med hemknappen efter att den blivit tappad. Du har kanske inte upptäckt det ännu, men efter att ha demonterat skärmen och tagit bort alla skruvar, för att sen sätta tillbaka dem, fungerar ibland inte sensorn och elektroniken bakom hemknappen som det skall. Det beror på att den kan ha delat på sig vid fysisk påverkan och när vi avlägsnar skruvarna blir skadorna synliga. Vi kanske inte kan lösa detta problem, det kan endast Apple auktoriserade verkstäder göra.

Baserat på statistiken är risken för att detta problem har uppstått är ca 1–2 enheter på tusen enheter. Om hemknappen på din iPhone har blivit påverkad, fungerar inte hemknappens funktionalitet efter skärmbyte, touch-ID-funktionen slutar att fungera och telefonen kan bli varm. Observera att Thephonecenter.se inte tar ansvar för att åtgärda detta problem eftersom vi vet att vi inte var upphov till skadan. Problemet är relaterat till iPhone 6/6S/7/8. I sådana fall monterar vi tillbaka den ursprungliga skärmen och hänvisar kunden till Apple auktoriserad verkstad. Priset hos en Apple auktoriserad verkstad matchar ej våra priser. Thephonecenter.se står inte för mellanskillnaden i pris. Vi tar inte ut någon kostnad av kunden för arbetet.

Att skicka själv till oss?

Vi reparerar just förtillfället iPhone, Ipad, Samsung och Huawei på distans. För distansreperation hänvisar vi er till att söka i thephonecenter.se för rätt modell och service för att få reparation kostnad. 
När du hittar rätt information om din telefon på våran sida, kommer följande att gälla:

1. Paketera och sätt cellplast, bubbelplast eller likande som skyddar din telefon ordentligt. Viktigt med rätt emballage. 


2. Skicka spårat och försäkrat till adressen (se nedan) samt dina uppgifter (namn, adress, mejl samt telefon nr) och felet på din mobil/surfplatta i paketet.


3. Vi, i våran tur undersöker mobilen/surfplattan så att den stämmer överens med din beskrivning, om allt stämmer överens är det dags att betala. När vi har fått in betalningen påbörjar vi reparationen. En reparation tar i snitt ca 2–3 arbetsdagar att fixa efter att vi har mottagit betalningen, och därefter skickas den till dig spårat och försäkrat 100% gratis i frakt.


4. OM det visar sig att din mobil/surfplatta inte stämmer överens med din beskrivning, kommer vi att skicka ett nytt kostnadsförslag där ni kommer antigen att godkänna eller inte. Vid inte godkännande kommer ni att bli debiterade på 299 kr för undersökning och returfrakten.
Vid godkännande av det nya kostnadsförslaget gäller punkt 3 (se ovan)

OBS OBS OBS:

Tänk på följande:

Ta bort skärmlås på mobilen då det underlättar reparationen eller alt skicka skärmlås kod till oss eller 3:de alt är att du tömmer mobilen helt.

Main Menu