Vi följer rekommendationer från Allmänna reklamationsnämndens (ARN).

Varor/Produkter:

Thephonecenter.se ger 3 månaders garanti på alla varor vid fabrikationsfel. Garantin gäller dock inte vid skada som har orsakad av användaren. Har varan skadats på grund av din hantering eller har den blivit fuktskadad eller likande repareras den inte och du väljer du att vilja få den ändå undersökt debiteras du med 390 kr i undersökningsavgift samt kostnad för returfrakt.

Vid fel i produkt ska du alltid göra en reklamation till oss genom att mejla oss på thephonecenter.se och där beskriver du vilken produkt du har köpt, uppger namn, eventuella ordernr samt vad för fel som produkten har inom en rimlig tid. Går det att fota så ska man ha med det. Observera att vi inte ansvarar eller betalar ersättning för reparation av produkt som görs av dig på egen hand hos tredje part.

Om varan inte kan reperars har du rätten till en ersättningsprodukt/ vara av motsvarande värde eller likvärdig vara. Dock förbehåller vi oss rätten att avgöra vad som anses motsvarade/ likvärdig. I sådana fall så står vi på thephonecenter.se för Returfrakten.

Vid större köp/ Order:

Önskar ni större köp mer än 5 artiklar var god hör av er till vår kundsupport eller mejla oss genom vår sida på thephonecenter.se

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP/RETURER

Thephonecenter.se följer distanshandelslagen (SFS 2005:59) och Konsumentköplagen (SFS 1990:932). Våra köpevillkor är komplement till båda lagar.

Vid köp av varor (inte tjänster som reparation) på Thephonecenter.se gäller alltid 30 dagars ångerrätt (öppet köp) i enlighet med gällande lagarna ovannämnda. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan och du ska även ha skickat tillbaka varan inom de 30 dagarna.  OBS Avgifter tillkommer.

Vid köp av både begagnad/ nya mobiltelefon/ Surfplatta kan du använda enheten under nämnda 30 dagar i den mån det behövs för att du ska kunna fastställa dess egenskaper eller funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste dock telefonen vara i samma skick som då du mottog den, eventuella lagrade data måste raderas och mobilen ska återsändas på din egen bekostnad. Alla produkter som ångras / returneras debatteras av köparen själv OBS  dvs du står för Retur frakten.

Returer skickas till följande adress:

The Phone Center/ Mohammad Mohanna

Hjällbo Lillgata 10

424 33 Angered

Vid ångerrätt betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datumet du har mottagit varan. Varan ska skickas väl emballerad och som rekommenderat samt försäkrat brev OBS om varan är köpt för över 200 kr. Du ansvarar för att produkten inte kommer bort i transporten, vi på thephonecenter.se rekommenderar att du skickar din retur med transportsätt som går att spåra via t.ex. kollinummer.

När vi på thephonecenter.se har mottagit produkten så kollar vi att den är i den skick som vi skickade till dig. Du är ansvarig för att den ska vara precis som vid mottagit vara. Varan som öppnas eller används på ett ohyggligt sätt, dvs att man plockar ut vissa delar från Varan kommer att anmälas och inga pengar kommer att återbetalas.  Däremot skulle varan vara i den skick som vi skickade kommer en återbetalning att ske inom 3-5 arbetsdagar OBS efter att vi har mottagit varan.

ÄNDRINGAR I VILLKOREN

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på thephonecenter.se

Fattas det något i beskrivningen eller är det något oklart! Kontakta oss.

Main Menu