Leveransvillkor
• Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
• Thephonecenter.se skickar beställningar med Postnord.
• Thephonecenter.se tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.
• Thephonecenter.se Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
• Outlösta paket/fel angiven adress: För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi debitera en avgift på 199 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi debitera en avgift på 399 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du har flyttat så debiterar vi 49 kr för att täcka hanteringskostnaden.
• Fraktkostnaden – Det är alltid fast frakt på 29 kr.
• För leverans av beställningar med produktvärde som understiger 1000 kr erbjuder vi följande fraktsätt:
Brev / Varubrev 1:a klass – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så att du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Beställningar som har ett ordervärde över 1000 kr skickas med PostNord och går att spåra.